Η ΔΥΣΚΟΛΗ ΣΤΙΓΜΗ ΤΟΥ ΝΑ ΕIΣΑΙ ΕΡΓΑΤΟΠΑΤEΡΑΣ…
“περί ανοιχτής επιστολής των 32 εργατικών
κέντρων
23.9.2021
Κύριε Πρωθυπουργέ,
Με αφορμή τα πρόσφατα γεγονότα με τη διαδικτυακή πλατφόρμα efood της γερμανικής Delivery Hero, η οποία εκβιαστικά πρότεινε σε διανομείς της, μέσω της εφαρμογής Road Runner που χρησιμοποιεί για να διασυνδέεται μαζί τους, να συνάψουν μια άλλη μορφή εργασιακής σχέσης - αυτή του freelancer, θέλουμε να σας ενημερώσουμε για τα παρακάτω που αντλήσαμε από τους ίδιους τους εργαζόμενους-μέλη μας στον κλάδο των ταχυμεταφορών-ταχυδιανομών.”…
Σαν εργατικό
σχήμα που δραστηριοποιείται στην ταχυμεταφορά – ταχυδρόμηση (ΑΠΕΤΤ ανεξάρτητη
πρωτοβουλία εργαζομένων στην ταχυμεταφορά – ταχυδρόμηση ) διαβάζοντας το
κείμενο – επιστολή ,δεν θα μπορούσε να μας φανεί αδιάφορο, γι αυτό
και παρακάτω θα προσπαθήσουμε να αναδείξουμε τα «λάθη και ανακρίβειες» του.
Αρχικά
δεν υπάρχει “κλάδος ταχυμεταφορών- ταχυδιανομών”, αλλά δύο διαφορετικοί κλάδοι
,ο ένας της ταχυμεταφοράς- ταχυδρόμησης και ο άλλος η διανομή τροφίμων κατ
οίκων και εύλογα θα ρωτήσουμε από ποια μέλη και ποιών σωματείων άντλησαν
πληροφορίες οι εργατοπατέρες των 32 εργατικών κέντρων , αν υπάρχουν 32
πρωτοβάθμια σωματεία στην ταχυμεταφορά-ταχυδρόμηση ας μας το πουν.
“Στη χώρα μας σήμερα
απασχολούνται στον κλάδο ταχυμεταφορών-ταχυδιανομών τροφίμων και εμπορευμάτων,
τεσσάρων (4) ειδών εργαζόμενοι:
· Οι
εργαζόμενοι που απασχολούνται με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας σε εμπορικές
επιχειρήσεις, ταχυδρομεία-ταχυμεταφορές, επιχειρήσεις εστίασης, καφέ, κ.λ.π.
· Οι
εργαζόμενοι που απασχολούνται με αδήλωτη ή ημιδηλωμένη εργασία.
· Οι
εργαζόμενοι που απασχολούνται με «τίτλο κτήσης» (το γνωστό μπλοκάκι).
· Οι
εργαζόμενοι που απασχολούνται καθαρά ως ελεύθεροι επαγγελματίες.
Πριν όμως αναφερθούμε σε
κάθε μια από τις παραπάνω κατηγορίες εργαζομένων και τις ιδιαιτερότητες που
διέπουν τις εργασιακές τους σχέσεις, ας μιλήσουμε πρώτα για τα κόστη της
διανομής. Για το πόσο κοστίζει στον οδηγό να παραδώσει σπίτι μας την παραγγελία
μας γρήγορα.”
Παραπάνω τα εργατικά κέντρα
προσπαθούν να αναλύσουν τις ¨κατηγορίες¨ εργαζομένων βάση της σχέσης εργασίας
μέσα στις εταιρίες, εδώ πάλι αναφέρουν έναν ενιαίο κλάδο “ταχυμεταφορών- ταχυδιανομών”
τροφίμων και εμπορευμάτων και τεχνηέντως παραλείπουν τις συστημένες
επιστολές (έγγραφα) και τα συστημένα δέματα. Ακριβώς παρακάτω γράφει
ανάμεσα στα άλλα “ταχυδρομεία- ταχυμεταφορές” σαν κάποια υποκατηγορία σε κάτι
τόσο ενιαίο.
Δεν μπορούμε
να περάσουμε στα ψιλά τα παραπάνω ,μιας και πάλι βάζουν στο ίδιο
τσουβάλι όλους τους εργαζόμενους, τόσο στη ταχυμεταφορά-ταχυδρόμηση, όσο
στην εστίαση και στο εμπόριο.
Σαν συνθήκες
και σχέσεις εργασίας και όχι σαν “κατηγορίες εργαζομένων”, αυτές υπάρχουν , δεν
υπάρχουν όμως από χτες , υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια και δεν ακούσαμε
κάτι να γίνεται σε πρακτικό επίπεδο , ακόμα και με αυτή την αναφορά τους,
εύκολα κάποιος βγάζει το ασφαλές συμπέρασμα ότι όλοι βολεύονται έκτος από
τους εργαζόμενους.
Επίσης να τους
πούμε, γιατί όπως φαίνεται δεν έχουν ενημέρωση από τα “μέλη” τους, ότι υπάρχουν
και οι συνάδελφοι στην ταχυμεταφορά – ταχυδρόμηση που εργάζονται με αορίστου
χρόνου , με επιχειρησιακές ΣΣΕ(ACS,SPEEDEX), ναι δεν είναι οι καλύτερες
αλλά μπορούν να αποτελέσουν τον μπούσουλα στον κλάδο.
Πάνω σε αυτή
την λογική σειρά δεν μπορούμε αυτή την «παράλειψη» της αναφοράς από τα
εργατικά κέντρα να την περάσουμε έτσι στο ντούκου αν θέλουν να
μιλάνε για αυτού του είδους διαχωρισμό. Αν είναι σκοπιμότητα ή αγνοία από την
μεριά των εργατοπατέρων δεν το ξέρουμε, εμείς θα θέλαμε να είναι
σκοπιμότητα γιατί η άγνοια είναι πολύ πιο επικίνδυνη και ακόμα χειρότερα
όταν στέλνεις ανοιχτές επιστολές και αποφασίζεις με μια γραφειοκρατική
διαδικασία για πολλούς ανθρώπους.
…Στην επιστολή τους περιγράφουν με κάθε
λεπτομέρεια τα προβλήματα, τους κινδύνους και τα κόστη των εργαζόμενων
διανομέων, επαναφέρουν το κεντρικό θέμα της efood και προειδοποιούν ότι η
επιχείρηση ανατροπής στις εργασιακές σχέσεις “ήταν η σταγόνα που
ξεχείλισε το ποτήρι”.
“Το διαδίκτυο δεν
έστειλε μόνο ένα ηχηρό μήνυμα στη Delivery Hero, αλλά και σε εσάς ως
Πρωθυπουργό της χώρας. Ένα μήνυμα που επισφραγίστηκε και στους δρόμους, με
χιλιάδες riders να κατακλύζουν όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα κατά τη χθεσινή κινητοποίηση
της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στον Επισιτισμό- Τουρισμό, την οποία
στήριξαν δεκάδες οργανώσεις και βεβαίως η τριτοβάθμια Γ.Σ.Ε.Ε. Οι Riders, οι
χιλιάδες χρήστες του διαδικτύου, οι εργαζόμενες και οι εργαζόμενοι της χώρας,
ζητούν από εσάς να επιδείξετε μεγαλύτερη ευαισθησία γύρω από τις εργασιακές
σχέσεις τόσο στο συγκεκριμένο κλάδο, αλλά και σε κάθε άλλο εργασιακό
κλάδο. Μην αγνοήσετε και μην προσπεράσετε αυτό το μήνυμα διότι...το
επόμενο «rating» που θα δεχθεί αρνητική βαθμολογία, ίσως να είναι το
Κυβερνητικό «rating» " σημειώνουν
χαρακτηριστικά.
Είναι
σημαντικό σε αυτές τις κομβικές στιγμές για το εργατικό κίνημα και γιατί όχι
και για την τύχη του να αναφερθούν κάποια πράγματα . Το εργατικό σχήμα μας
(ΑΠΕΤΤ) έχει βάλει πολλές φορές το θέμα αυτό για το που πάει και πως βλέπουμε
την κινηματική διαδικασία στους εργασιακούς χώρους της ταχυμεταφοράς(την
ταχυμεταφορά ως έννοια- κλάδος) ας την κρατήσουμε ώστε να
ξεκαθαρίσουμε κάποια θολά σημεία, που κάποιοι είτε από άγνοια , είτε από
¨ιδεολογική¨ σύγχυση , είτε κάποιοι εργατοπατέρες αντάμα με εργοδοτικές
οργανώσεις στήνουν περιγράμματα εργασίας ταφόπλακες.
Η ΑΠΕΤΤ και
στο τελευταίο 2ημερο που διοργάνωσε το Σεπτέμβριο του 2020 και κάλεσε όλα τα
σωματεία του κλάδου , που δυστυχώς δεν ανταποκρίθηκαν όπως και η
ευρύτερη συνδικαλιστική και κινηματική «δύναμη» , μιλούσε για ένα κλείσιμο
κύκλου από τα αφεντικά της ταχυμεταφοράς και ένα νέο κύκλο που θα
περιλαμβάνει της νέες τεχνολογίες και θα τείνει προς τα logistic με ότι σημαίνει αυτό για το
έμψυχο δυναμικό, τους μισθούς, την ασφάλεια στους χώρους εργασίας
αλλά και για το τι θα σημαίνει επισφαλής εργασία από εδώ και πέρα, αφήνοντας
πίσω την μέχρι τώρα ¨παραδοσιακή¨ ταχυμεταφορά. (βλέπε εδώ http://a-p-e-t-t.blogspot.
Και πάμε και στην ανοιχτή επιστολή ως αυτούσια, να αναλύσουμε το πώς μπορεί να γίνει η ζημιά και ο νόμος “Χατζηδάκη” να μπει από την πόρτα και όχι από το παράθυρο, το πόσο επικίνδυνο είναι με μια “ιστορική και στατιστική” διαδικασία που κρατά χρόνια τώρα σε γνώση του κάθε είδος εργατοπατέρα και εργατικών κέντρων ανάγοντας το θέμα της efood , αφήνοντας κενά και στη τελική, έρμαια τους εργαζόμενους στις χοντρές πλέον ορέξεις των αφεντικών. .
Καταρχάς ο κλάδος της ταχυμεταφοράς- ταχυδρόμησης ανήκει στην ΕΕΤΤ (ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΩΝ) η οποία δίνει τη γενική άδεια στις εταιρείες. Να αναφέρουμε ότι είναι ένα οργανωμένο σύστημα που εργάζονται πολλοί άνθρωποι από διάφορες θέσεις, δεν είναι μόνο οι διανομείς με το δίκυκλο, είναι το κέντρο συσκευασίας και διαλογής, είναι τα φορτηγά που κινούνται σε όλη την περιφέρεια , είναι τα βαν που παραδίδουν εντός πόλης, είναι η μηχανογράφηση, είναι το τηλεφωνικό κέντρο κ.α.
ΤΟ
ΤΣΟΥΒΆΛΙΑΣΜΑ της ταχυμεταφοράς–ταχυδρόμησης με την διανομή φαγητού, καφέ
και πάσης φύσεως υλικών χωρίς ΣΥΔΕΤΑ-επιστολικό ΜΟΝΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ
ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ , τώρα αν η efood είναι μέλος της ΕΕΤΤ και η κάθε
παραγγελία που διακινείται έχει τα παραπάνω χαρακτηριστικά, πρέπει
να μας το πουν αυτοί που τα εργατικά κέντρα άντλησαν πληροφορίες για την efood και είναι μέρος στο κλάδο
“ταχυμεταφοράς –ταχυδιανομής”.
Η ΑΠΕΤΤ έχει
μιλήσει ξεκάθαρα πως οι εργαζόμενοι που διανέμουν φαγητό, καφέδες και κάθε
είδους υλικά πλέον και δεν έχουν σχέση με διανομή ταχυδρομικών αντικείμενων
όπως ορίζεται από την ΕΕΤΤ δεν μπορούν να είναι ένα και το αυτό,
δηλαδή μια ενιαία ειδικότητα.
Φανταστείτε λοιπόν
να υπήρχε η ενιαία ειδικότητα στην περίπτωση αυτή και πόσο λαγός μπορούσε να
γίνει η όποια efood ,
για τις ήδη καταστρατηγημένες σχέσεις μέσα στην ταχυμεταφορά–ταχυδρόμηση …όπως
τα δήθεν “franchise”
(δήθεν αφεντικά , αχυράνθρωποι) και τους κάθε λογής τυχάρπαστους
“εξωτερικούς συνεργάτες” (αουτ-σορσινγκ). Από τα γνωστά δουλεμπορικά που
λυμαίνονται τον κλάδο εδώ και πολλά χρόνια και δεν έχουμε δει φως από το
σφουγγάρισμα εμπειρίας και άντληση πληροφοριών, από τα μέλη των εργατικών
κέντρων και γενικότερα από τα 2βαθμια συνδικαλιστικά όργανα και την Γσεε ,
αλλά και για τα σχέδια που σκαρώνουν όπως φαίνεται τα αφεντικά της
ταχυμεταφοράς- ταχυδρόμησης με τα γνωστά logistic . Μάλλον ούτε αυτό δεν έχουν
αντλήσει τα εργατικά κέντρα από τα μέλη τους όπως φαίνεται….
Το να έχουν
την ανάγκη σήμερα και με στίγμα τα γεγονότα της efood να διαχωρίζουν τα
εργατικά κέντρα τους εργαζόμενους ανάλογα με την σχέση εργασία τους και μάλιστα
σε ένα τσουβάλι που όλους τους χωράει ως ενιαία ειδικότητα, το μόνο που
καταφέρνουν είναι να ρίχνουν νερό στο μύλο των αφεντικών, μικρών μεσαίων και
μεγάλων και να δείχνουν την ανικανότητα τους να περιφρουρήσουν την εργατική
τάξη.
Και πάμε παρακάτω…
Στην
ταχυμεταφορά – ταχυδρόμηση σαν ΑΠΕΤΤ έχουμε πει και σε ένα μικρό βαθμό το
έχουμε καταφέρει τμηματικά πως οι συνάδελφοι που
εργάζονται στα δήθεν “franchise” όπως ΕΠΙΜΕΝΟΥΝ ΝΑ ΤΑ ΑΠΟΚΑΛΟΥΝ
ΚΑΠΟΙΟΙ, θα πρέπει να έχουν τις ίδιες απολαβές σε οικονομικό και θεσμικό
επίπεδο, να αποπληρώνονται για το σέρβις και την χρήση του δικύκλου, ότι
αφορά τις συνθήκες ασφάλειας και υγιεινής, το ίδιο ακριβώς όπως με
των συνάδελφων που εργάζονται στις “μητρικές”.
Τώρα για τα
μέσα ατομικής προστασίας(ΜΑΠ) υπήρχαν και υπάρχουν ίσως σε μεγαλύτερο βαθμό
πλέον, θα πούμε ότι είναι θέμα των ίδιων των εργαζομένων και των σωματείων του
κλάδου της ταχυμεταφοράς–ταχυδρόμησης να το κάνουν καθολικό.
Για την
ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ της εργασίας βέβαια ούτε μιλιά, πιστεύουμε πως αυτό είναι και το
μεγαλύτερο πρόβλημα, τα αφεντικά δίνουν τα γνωστά ΜΑΠ, αν ο συνάδελφος τρέχει
και δε φτάνει κάτω από την πίεση της ανασφάλειας για το αύριο είναι ένα μεγάλο
θέμα πως αυτό γυρνάει ως κατάσταση και πόσο τα ΜΑΠ, μπορούν να τον ¨σώσουν¨.
Τα παραπάνω ως
διαδικασίες εργασίας αν διαβάσουμε τους όρους της ΕΕΤΤ
(εφημερίδα της κυβέρνησης ,αρ. φύλλου 1700, τεύχος δεύτερο, άρθρο 10-
υποχρεώσεις γενικής άδειας) τα λένε ξεκάθαρα, τώρα αν δεν υπάρχει θέληση
και οι κάθε λογής εργατοπατέρες μένουν σε λόγια είναι μια μεγάλη ιστορία που
έχουν συμβάλει αρνητικά και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι.
Τέλος για αυτή
την θεματική να πούμε ώστε να γίνει γνωστό πως η ταχυμεταφορά δεν
εργάζεται σε θεσμικές αργίες (Χριστούγεννα , Πρωτοχρονιά, Πάσχα,
Δεκαπενταύγουστου κλπ), οι εργαζόμενοι στην διανομή φαγητού, καφέ
κλπ υλικών, εργάζονται βάση της λειτουργίας του κλάδου του επισιτισμού και του
εμπορίου(ΚΥΡΙΑΚΗ κλπ, η οποία δεν μας είναι αδιάφορη από την αρχή της σύλληψης
της σαν ιδέα από τα αφεντικά), παρόλα αυτά είναι άλλη μια διαφορά με την
ταχυμεταφορά–ταχυδρόμηση, που πρέπει κάποιος να προσέχει και δε «συνδικαλιστής»
και να μην λέει ότι να ναι, φτιάχνοντας ένα προηγούμενο για τα αφεντικά της
ταχυμεταφοράς–ταχυδρόμησης και όχι μόνο.
Στην ανοιχτή
επιστολή των εργατικών κέντρων έφτασαν σε σημείο να μιλήσουν και για την εποχή
του κοβιντ 19, δηλαδή χρειάστηκε μια “σχεδόν τέλεια εταιρία που τα
θαλάσσωσε λίγο”!!! θέλοντας να μετατρέψουν συμβάσεις ορισμένου
χρόνου, ¨ενοικίασης¨, σε ελεύθερου επαγγελματία, δηλαδή
χρειάστηκε να βγει μια ανακοίνωση από την “επιτροπή αγώνα
διανομέων Θεσσαλονίκης” που αναφερόταν στο μήνυμα που έλαβαν οι 115 εργαζόμενοι
για αυτή την αλλαγή που μαγειρευόταν. Nα κάνουν οι πελάτες-εργοδότες στην
ουσία των εργαζομένων, ηλεκτρονικό ακτιβισμό ρίχνοντας την εφαρμογή, να
γίνουν ΜΕΤΑ κινητοποιήσεις (4ωρη στάση προειδοποιητική και ΜΕΤΑ από μια
μέρα απεργία) στον κλάδο του επισιτισμού, ώστε τα εργατικά κέντρα να μιλήσουν
ΤΩΡΑ μετά από 2 χρόνια για τις δύσκολες συνθήκες για τον κοβιντ 19 και
όχι στην αρχή της πανδημίας που είπαν και οι ειδικοί .
Μα καλά γιατί
δεν έστελναν και τότε επιστολή τέτοιου είδους να μιλήσουν
για «ratting» του
κόσμου των πελατών ντε, σε αφεντικά και κυβέρνηση στις εταιρίες
ταχυμεταφοράς – ταχυδρόμησης ή στα σούπερ μάρκετ;
Θα σας
απαντήσουμε λοιπόν γιατί, τότε ο ηλεκτρονικός ακτιβισμός έφτανε μέχρι την
παραγγελία του πελάτη για να νοιώθει ζωντανός ως καταναλωτής. Ωστόσο
έχουμε τοποθετηθεί σαν εργατικό σχήμα και για τον κοβιντ 19.
(βλέπε εδώ http://a-p-e-t-t.blogspot.
Ο καθένας που γνωρίζει καταλαβαίνει στην ενότητα της επιστολής των εργατικών κέντρων αλλά και στις πέριξ κινήσεις «συνδικαλισμού» για το τι συμβαίνει στην efood και στα υπόλοιπα μαγαζιά του επισιτισμού, θα πούμε εμείς πως δεν υπάρχει καμία σχέση με το πώς λειτουργεί η ταχυμεταφορά –ταχυδρόμηση, προφανώς η ταχυμεταφορά–ταχυδρόμηση δεν λειτουργεί με εφαρμογή ώστε να υπάρχει ο όποιος ηλεκτρονικός ακτιβισμός, άρα και δεν είναι τόπος λαμπρού κομματικού και ιδεολογικού εισοδισμού.
Ο κλάδος της
ταχυμεταφοράς–ταχυδρόμησης που κακώς «μπερδεύετε» με άλλους κλάδους μόνο
και μόνο από το μέσο μεταφοράς(δίκυκλο), έχει κάποια θετικά που έρχονται μετά
από αγώνα και πίεση λίγων και έχει πολλά θέματα να λύσει που έρχονται από
τους εργατοπατέρες που αλωνίζουν και ακόμα άλλα όπως
αναλύουμε στο 2ημερο της ΑΠΕΤΤ, είναι για αυτούς που θέλουν να τα λύσουν ή να
προσπαθήσουν πραγματικά να μην κοροϊδεύουν με σπασμωδικές κινήσεις αλληλεγγύης,
με νόμους όπως ο 4611(ΣΥΡΙΖΑ) και με μούφες ενότητες .
Εμείς σαν σχήμα (ΑΠΕΤΤ) από την αρχή παρακολουθούμε με ενδιαφέρον τα όσα διαδραματίστηκαν χωρίς να πάρουμε δημόσια θέση, τα γεγονότα της efood στον πυρήνα τους για μας είναι ξεκάθαρα. Δεν μπορεί να υπάρχει “νίκη” όταν αυτή αρχίζει και τελειώνει από τους πελάτες, δεν υπάρχει νίκη επειδή μια εταιρία ¨server¨ όπως η efood δήλωσε ότι θα μετατρέψει τις συμβάσεις αορίστου χρόνου τόσο αόριστα προφανώς κάτω από την πίεση του πραγματικού εργοδότη των εργαζομένων σε αυτή, αλλά και της ίδιας της εταιρίας, που είναι οι πελάτες.
Η σειρά των
γεγονότων δεν αφήνει καμία αμφιβολία σε εμάς, η πρώτη κρούση για την
“αλλαγή” σύμβασης ήρθε από την επιτροπή αγώνα διανομέων
Θεσσαλονίκης με την ανακοίνωση τους, σε δεύτερο χρόνο ήρθε η «αγανάκτηση» ή αν
θέλετε ο ηλεκτρονικός ακτιβισμός από τους πελάτες της efood διαγράφοντας την εφαρμογή τους από τα
κινητά τους, με την ίδια ευκολία που παράγγελλναν από καφέδες μέχρι και
προφυλακτικά και με την ίδια ευκολία που βαθμολογούσαν τους εργαζόμενους. Σε
τρίτο χρόνο πλέον αντέδρασαν το συνδικάτο επισιτισμού από κοινού με
την ΣΒΕΟΔ με απόφαση 4ωρης στάσης εργασίας
προειδοποιητικής και μετά από μια μέρα με απεργία στο κλάδο του επισιτισμού. Σε
τέταρτο χρόνο έβγαλαν ανοιχτή επιστολή προς τον πρωθυπουργό και εργατικά
κέντρα η οποία μιλάει για ανατροπή των σχέσεων εργασίας !!! στην efood.
Όπως
προκύπτουν από τα παραπάνω που γράφουμε, διαφωνούμε με την επιστολή , αυτό
που μας κάνει πρώτη εντύπωση είναι ότι δουλειά των εργατικών
κέντρων απ ότι φαίνεται είναι να στέλνουν επιστολές στους πρωθυπουργούς και όχι
να ετοιμάζουν και να πράττουν με τα σωματεία τους σύγκρουση
απέναντι στα αφεντικά.
Αυτό που
μας κάνει εντύπωση είναι ότι μιλάνε για το ποτήρι που ξεχείλισε στην efood με την μετατροπή σύμβασης που πήγε να
κάνει, αλλά για τα μαγαζιά μεσαία και μικρά επισιτισμού που εργάζονται
διανομείς φαγητού μιλιά από τους εργατοπατέρες. Μιλάνε όλοι τους όμως ,
που «μπλέχτηκαν» σε αυτή την διαδικασία για το νόμο “Χατζηδάκη” και πως μπαίνει
σε λειτουργία με αυτές τις πρακτικές της efood , ενώ ήταν οι ίδιοι που με φωνή
«επαναστάτη» πάνω στα πάλκα των απεργιών μιλούσαν ότι ο νόμος αυτός θα μείνει
στα χαρτιά. Μιλάνε για «rating» από τους πελάτες που έριξαν μια
εφαρμογή και που οι ίδιοι μπορούν να ρίξουν την κυβέρνηση με τον ίδιο τρόπο,
δηλώνοντας αδυναμία αντίστασης στην νέα λαίλαπα που μας ετοιμάζουν τα
αφεντικά.
Γράφουν λοιπόν
τα εργατικά κέντρα “Το διαδίκτυο δεν έστειλε μόνο ένα
ηχηρό μήνυμα στη Delivery Hero, αλλά και σε εσάς ως Πρωθυπουργό της χώρας. Ένα
μήνυμα που επισφραγίστηκε και στους δρόμους, με χιλιάδες riders να κατακλύζουν
όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα κατά τη χθεσινή κινητοποίηση της Πανελλήνιας
Ομοσπονδίας Εργαζομένων στον Επισιτισμό- Τουρισμό, την οποία στήριξαν δεκάδες
οργανώσεις και βεβαίως η τριτοβάθμια Γ.Σ.Ε.Ε.” το μήνυμα λοιπόν που πήρε ο
πρωθυπουργός και η μητρική της efood τελικά το πήρε από τους πελάτες της ή
από τους συνδικαλιστικούς φορείς; και αν αυτό επισφραγίστηκε με τους
χιλιάδες εργαζόμενους στο δρόμο, ποιος τους ώθησε να το κάνουν αυτό, οι πελάτες
ή οι συνδικαλιστικοί φορείς;
Άραγε πριν απ
όλα αυτά λειτουργούσαν όλα καλά στην efood , ερώτηση που αφορά όλους τους
«εμπλεκόμενους» από τους εργαζόμενους μέχρι και τους
συνδικαλιστές –κινηματικούς, αν η απάντηση είναι ΝΑΙ τότε ας πούμε πως δεν
υπάρχουν τάξεις.
Επίσης σε μια
αναφορά εργατικών κέντρων και όχι μόνο είναι ανεπίτρεπτο να
υιοθετούνται ορολογίες της εταιρίας για τους εργαζόμενους σαν αυτή..
“Riders” και για να μην ξεχνάμε είναι μια ορολογία που εισήχθηκε από την
εταιρία που πήγε να αλλάξει τις εργασιακές σχέσεις.
Να θυμίσουμε
πως κάποια χρόνια πριν, κάπως έτσι υιοθετήθηκε η λέξη “απασχόληση” και
πως πάνω σε αυτή στήθηκε η αντεργατική πολιτική, με την σαλαμοποιήση των
εργασιακών σχέσεων ως αρχη...
Σε όλους
αυτούς τους καρεκλοκένταυρους συνδικαλιστές που το μηχανάκι το έχουν για να
κάνουν τα ψώνια της λαϊκής, λέμε ότι οι εργαζόμενοι δεν είναι ούτε
“απασχολούμενοι” γιατί δεν έχουν τι να κάνουν και πάνε για δουλειά,
ούτε “Riders” λες και παίρνουν μέρος σε σκηνές από την ταινία “ο
ξέγνοιαστος καβαλάρης”. Πάνε στη δουλειά τους για να πουλήσουν την δύναμη τους
γιατί δεν έχουν κάτι άλλο και μέσα από αυτή τη διαδικασία το αφεντικό
κερδίζει από την υπεραξία της εργασίας τους.
Ο κλάδος πρέπει να αρχίζει να βλέπει πως η ήττα είναι παρών, έρχεται από το 2001 και εδώ και δεν είναι καθόλου τυχαίο αυτό χρονικά , όπως και ο νέος κύκλος που έχει ανοίξει πλέον.
Απαιτούμε να
μην μπαίνουν τέτοιες τρικλοποδιές στο ήδη δύσκολο τοπίο της ταχυμεταφοράς
–ταχυδρόμησης.
Απαιτούμε τα
σωματεία του κλάδου να πάρουν άμεσα θέση γι αυτό το απαράδεκτο
κείμενο-επιστολή.
Απαιτούμε από
αυτούς που δεν ξέρουν να μην μιλάνε μόνο και μόνο για να ξεπλύνουν τις λάθος
επιλογές τους.
Απαιτούμε έτσι
για να μπούμε και στα χωράφια όλων σας που είχατε με τον ένα ή άλλο τρόπο
εμπλοκή στην περίπτωση της efood και αφού οι 1000 Κόκκινοι της efood έφεραν αυτό που δεν μπορέσαμε όλοι μας
και άνοιξαν τον δρόμο, να τους κάνουμε χώρο και να μπουν μπροστά
στο κίνημα πρωτοπορία για νέους αγώνες και όχι ο
καθένας να παίρνετε και από ένα μερίδιο της “νίκης” αυτής και του
“δρόμου” .
Για εμάς αυτό
θα είναι ΝΙΚΗ .
Εμείς ακόμα ψάχνουμε ποιος ήταν ο αρχικός αποστολέας (ποιος από τους κοινωνικούς εταίρους) αυτού του κειμένου-επιστολής, ποιος ήταν ο αρχικός παραλήπτης που ήταν και αυτός που ζήτησε από τα 32 εργατικά κέντρα να υπογράψουν ένα τόσο απαράδεκτο και επικίνδυνο κείμενο.
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ στην ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΑ-ΤΑΧΥΔΡΟΜΗΣΗ