23/5/20

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΗΛΙΑ ΚΑΝΑΚΗ(ΔΙΑΝΟΜΕΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ , ΔΙΚΥΚΛΟΥ – ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΣΕ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΟΥΡΙΕΡ –ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΑΣ) - Αυτός τα είπε… και ένιψε τα χέρια του πολύ σχολαστικά.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΗΛΙΑ ΚΑΝΑΚΗ(ΔΙΑΝΟΜΕΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ , ΔΙΚΥΚΛΟΥ – ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ  ΣΕ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΟΥΡΙΕΡ –ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΑΣ)  - Αυτός τα είπε… και ένιψε  τα χέρια του πολύ σχολαστικά.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Μετά από την  ανάρτηση (7 Απρίλη )  στον  πίνακα ανακοινώσεων στο κατάστημα της  ΣΠΗΝΤΕΞ  στο  Βοτανικό,  της συνέντευξης  που ¨έδωσε¨ ο Ηλίας  Κανάκης  στο Βήμα της Κυριακής (5 Απρίλη 2020)  και επισυνάπτεται  με την παρούσα ανακοίνωση, θέλουμε  να δώσουμε και εμείς τις δικές μας απαντήσεις. Αναφέρουμε επίσης στους συναδέλφους πως αναζητήσαμε στο διαδίκτυο  την ¨συνέντευξη¨ αυτούσια για αποφυγή λανθασμένων εκτιμήσεων και παρερμηνειών  με  ¨γκουγκλάρισμα¨ στον τίτλο της  , η εφημερίδα ¨το βήμα¨ που μας έβγαλε η  αναζήτηση  την έχει κλειδωμένη αν δεν είσαι συνδρομητής της.  Έτσι θεωρούμε πως με την ανάρτηση της στο πίνακα ανακοινώσεων του σωματείου εργαζομένων  Σπήντεξ , αλλά και με την διακίνηση της ως τέτοια με την παρουσία του Ηλία Κανάκη στον συγκεκριμένο εργασιακό χώρο ,  από την αρχή μέχρι και το τέλος της ο Ηλίας Κανάκης είναι το μόνο πρόσωπο που απαντάει στις ερωτήσεις του /της  δημοσιογράφου .

-Ένας κούριερ στο 8ωρο του θα έρθει σε επαφή καθημερινά με 45 – 50 άτομα , θα μπει σε ισάριθμους χώρους. Γι΄ αυτό και ο κορωνοϊός , εκτός από τις απολυμάνσεις , τα γάντια και τις μάσκες που χρησιμοποιούν πλέον οι διανομείς , άλλαξε και τον τρόπο παράδοσης. Ο παραλήπτης καλείται να κατέβει στην είσοδο ή στον προαύλιο χώρο για να παραλάβει.¨Εκτός του ότι μπορεί να μεταφέρουμε τον ιό από το ένα σπίτι στο άλλο , έχουμε όλοι μας οικογένειες και μπορεί να τον φέρουμε σπίτι μας. Γι΄ αυτό και έγινε η ρύθμιση ¨ 

- Υπάρχει ένα θέμα με την ηλεκτρονική υπογραφή της απόδειξης παραλαβής – γίνεται πλέον σε έκτακτες περιπτώσεις,.¨ Όταν χρειαστεί , ο συνάδελφος απολυμαίνει το κινητό και συνεχίζει την δουλειά του ¨.Εκεί  που αντιμετωπίζουν ακόμα δυσκολίες στην ¨εκτός¨ παράδοση είναι η δημόσιες υπηρεσίες και τα νοσοκομεία εξηγεί.  

Απάντηση,
Είναι σίγουρο πως ένας συνάδελφος διανομέας έρχεται σε επαφή  με πάρα πολλά άτομα και πάνω  από τα 50 καθημερινά. Βρισκόμαστε στο επίκεντρο αυτής της μοχθηρής πανδημίας όπως την αποκαλούν με τις αποστολές εγγράφων και δεμάτων, με την άμεση επαφή με πελάτες, ταχυδρομικά αντικείμενα ,τις ηλεκτρονικές υπογραφές και εισπράξεις χρημάτων σε ηλεκτρονική και κλασική μορφή , αλλά  και  στην μεταξύ μας επαφή, με τους συναδέλφους στην διακίνηση, την   εξυπηρέτηση πελατών , τηλεφωνικό  και στο ταμείο κλπ. Τα γάντια και οι μάσκες  μόνο ημίμετρα είναι , αφού ούτε ο ίδιος ο ΕΟΔΥ δεν μπορεί να εξηγήσει τι πρέπει και τι δεν πρέπει να γίνεται, δηλώσεις ότι τα γάντια και οι μάσκες αφορούν αυτούς  που έχουν συμπτώματα μέχρι  και το πως και για πόση ώρα τα φοράμε, πχ αν πιάσουμε το ταχυδρομικό αντικείμενο , το στύλο , ΣΥΔΕΤΑ  κλπ  το γάντι πρέπει να βγει και να φορεθεί άλλο ζευγάρι,  όπως και η μάσκα ειδικά στους συναδέλφους διανομείς με δίκυκλο, οι οποίοι φορούν κράνος ήτοι μιλάμε για αριθμό ζευγαριών γαντιών όσες οι αποστολές (παραδόσεις – παραλαβές)  και άλλες τόσες μάσκες, χώρια που δεν παρέχεται ατομικό σκεύασμα,   είτε σε μορφή τζελ ,είτε με σε  μορφή μαντήλι    . Η παράδοση και η παραλαβή σε εξωτερικό χώρο είναι μια ¨χρυσή ¨τομή γι αυτούς που την ανακάλυψαν , προφανώς μπορεί να φαίνεται ¨ανέπαφη ¨ αλλά στο 1 και στα  2 μέτρα δεν μπορούν να γίνουν παραδόσεις και παραλαβές όπως και να το κάνουμε .Επίσης  πρέπει να αναφέρουμε   για  τον  χρόνο παράδοσης – παραλαβής  που  διπλασιάζεται.

Τώρα όσο έχει να κάνει για την ηλεκτρονική υπογραφή θα  ήταν  τίμιο να αναφερθεί από τον συνεντευξιαζόμενο  ότι αυτές γίνονται κανονικά στην Σπήντεξ  και αν έχει ο συνάδελφος διανομέας  χρόνο ίσως και να καθαρίζει το PDA, με λίγα λόγια δεν έχει πέσει στην αντίληψή μας ότι έχει καταργηθεί η ηλεκτρονική υπογραφή και κυρίως στα μονόφυλλα  ΣΥΔΕΤΑ  αυτό δεν μπορεί να γίνει,  καθώς χωρίς υπογραφή  του παραλήπτη δεν περνάει στο σύστημα η παράδοση. Εξάλλου ούτε στην από 23 Μάρτη 2020 ανακοίνωση του ΔΣ του σωματείου εργαζομένων  Σπήντεξ που αναφέρει τα μέτρα προστασίας που συμφωνήθηκαν  με την εταιρεία αναφέρεται κάτι τέτοιο, ούτε κάποια άλλη επίσημη ενημέρωση από την εταιρεία υπάρχει. Αν κάνουμε λάθος θα θέλαμε να μας το πει ο συνεντευξιαζόμενος   να ανασκευάσουμε.

Τέλος αφήσαμε τις απολυμάνσεις , αυτό είναι ένα καλό μέτρο , είτε σαν προληπτικό,  είτε σαν καθαρισμός  από τον ιό , φτάνει να γίνονται . Όταν δεν γίνονται  ή όταν εικονικά γίνονται θα πρέπει να καταγγέλλεται  από τους εκπροσώπους του σωματείου  σε θεσμικά όργανα (ΣΕΠΕ , ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ , ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ, ΕΟΔΥ)  και όχι να γίνονται ¨οχλήσεις¨ εν είδη καταγγελίας στους ¨μετόχους¨ της εταιρείας.

Και πάμε παρακάτω,

-Όπως παρατηρεί , τις δυο πρώτες εβδομάδες από την εμφάνιση του ιού , η δουλειά τους παρουσίασε κάμψη , αλλά ανέβηκε κατακόρυφα μετά τους περιορισμούς στην κυκλοφορία. Όχι μόνο για την μεταφορά ειδών πρώτης ανάγκης –φαίνεται πως ο καταναλωτισμός μας βρήκε διέξοδο online.¨Μας παίρνουν τηλέφωνο και μας πιέζουν να παραδώσουμε αμέσως παπούτσια , ρούχα ή άλλα δευτερεύοντα είδη , πράγματα που θα μπορούσαν να περιμένουν. Ναι, είμαστε ένας κλάδος που πρέπει να δουλέψει όμως υπάρχουν και οι κίνδυνοι που αντιμετωπίζουμε¨ . Έχει αλλάξει η στάση των πελατών απέναντι τους; ¨Βλέπω πως μα σέβονται , ως επί το πλείστον , κατεβαίνουν να παραλάβουν , κατανοούν ότι δεν προλάβαμε σήμερα και θα παραδώσουμε αύριο… Ο κορωνοϊός  εκτός από τα δεινά που φέρνει , ίσως μας κάνει να αποκτήσουμε κατανόηση στα θέματα του άλλου¨. 

Απάντηση ,
Εμείς θα πούμε πως η  δουλειά είναι τέτοια που έχει κάποιες χρονικές στιγμές μικρή αρνητική καμπύλη μέσα στο χρόνο , η σύγκριση όμως ότι η δουλειά είχε ¨πέσει¨ στις 2 πρώτες εβδομάδες της εμφάνισης του ιού, με το  μέσο όρο ανά χρονιά μόνο ανοδική  πορεία  έχει και ας βγει κάποιος να μας διαψεύσει … προφανώς μια ακόμα  κακή εκτίμηση είναι πως δεν ανέβηκε  λόγου του περιορισμού της κυκλοφορίας, αλλά λόγο του κλεισίματος των εμπορικών   καταστημάτων  και την αλλαγή  του κωδικού τους  σε e-shop. Εξάλλου και για αυτό η ταχυμεταφορά ΠΡΕΠΕΙ να δουλεύει για να κινηθεί το ηλεκτρονικό εμπόριο όπως μας είπε η πολιτική προστασία και  για αυτό τον λόγο  οι πελάτες πιέζουν για να τους παραδοθεί η παραγγελία τους ,  είναι προφανές πως οι πελάτες δεν σέβονται ούτε  κατανοούν στην πλειοψηφία τους ,γιατί θεωρούν ότι βρίσκονται μέσα σε ένα εμπορικό , παίρνουν αυτά τα προϊόντα  που είναι να πάρουν πάνε στο ταμείο και υστέρα στο σπίτι τους   , άλλωστε αυτό δείχνει και η εισαγωγή  της  ταχυμεταφοράς στην διακίνηση  προϊόντων  σουπερ μάρκετ  . 

-¨Τι φοβάστε ;¨τον ρωτήσαμε . ¨Αν εμφανιστεί οποιοδήποτε κρούσμα στο χώρο της δουλειάς, σημαίνει μεγάλη ζημιά. Ναι , μεν, θα απολυμανθούν οι χώροι , αλλά το προσωπικό θα μπει 14 μέρες καραντίνα. Αυτός είναι ο μεγάλος κίνδυνος που προσπαθούμε να αποφύγουμε. Παρά τον φόβο , όμως , εμείς οι διανομείς αντιμετωπίζουμε με σθένος και επαγγελματισμό τη δουλειά μας. Και αυτό πρέπει κάποια στιγμή να μας το αναγνωρίσουν. Είναι οι γιατροί και οι νοσοκόμοι στη πρώτη γραμμή αυτής της μάχης, αλλά είναι και άλλοι που εργάζονται με κίνδυνο  για  να μπορέσει να  λειτουργήσει το σύστημα , η κοινωνία¨.

Απάντηση,
Τι σημαίνει ακριβώς  είναι ¨μεγάλη ζημιά¨ ζημιές μετράνε  τα αφεντικά για να δικαιολογούν τις αντεργατικές πολιτικές οι ¨κυβερνήσεις¨ τους ,  κατάσταση που ο  συνεντευξιαζόμενος δεν την ακούμπησε καν.  Άραγε ακόμα και με τις προφυλάξεις  όπως  αυτές  που αναλύσαμε παραπάνω ,υπάρχει κίνδυνος  κάποιος ή περισσότεροι συνάδελφοι να μολυνθούν ;

Εμείς  από ταξική πλευρά θέλουμε τους συναδέλφους μας όρθιους ,  δεν θεωρούμε ζημιά το χάσιμο μιας ζωής ή το κουσούρι  που μπορεί να του αφήσει ο όποιος ιός σε πανδημική κατάσταση, ούτε καν λίγες μέρες στο σπίτι ή στο νοσοκομείο εντός  ή εκτός εντατικής. Εμείς  μιλάμε για το επάγγελμα που κάνουμε είναι  ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ και ήρθε να προστεθεί και ο κίνδυνος του ΙΟΥ .ΕΜΕΙΣ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ. 

Για αυτούς τους λόγους δεν είμαστε ούτε φοβισμένοι, ούτε αντιμετωπίζουμε με σθένος την ταχυμεταφορά ως δουλειά μας στα χρόνια του covid19 για να μας το αναγνωρίσουν . Να μας αναγνωρίσουν ποιοι; το κράτος και τα αφεντικά;;; τι ακριβώς  και πως;;; στη ζυγαριά δηλαδή,  τα  παλαμάκια από τα μπαλκόνια για το ¨σθένος¨ μας   με την ζωή μας  ή τώρα ως ¨ήρωες¨  καλύτερες συνθήκες υγείας και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς, μισθούς σύμφωνα με τις ανάγκες, μόνιμη και σταθερή εργασία ;;;

Για να απαντήσουμε και στον ¨πρόεδρο¨ του σωματείου ,αυτά η εργατική τάξη τα παίρνει με την αλληλεγγύη ,  συλλογικά και  με αγώνες, δεν της έχει χαριστεί τίποτα ….  και χτες 7 Απρίλη  θα μπορούσε να γίνει αυτό το βήμα στηρίζοντας με στάσεις εργασίας τους γιατρούς και  το νοσηλευτικό προσωπικό της χώρας από τα σωματεία της ταχυμεταφοράς …αυτά που δεν της χαρίστηκαν και τα κέρδισε έρχονται και τα παίρνουν με μιας,  μια με τα μνημόνια και μια κάτω από το βάρος του ιού και του ¨μένουμε σπίτι¨,  αλλά ¨κάποιοι πρέπει να κινήσουν και το σύστημα και την κοινωνία¨ , αυτό και αν δεν είναι η επιτομή της εντατικοποίησης στους χώρους εργασίας… αλήθεια τώρα  είναι σίγουρος ο συνεντευξιαζόμενος – που παρεμπίπτοντος είναι και διανομέας με αυτοκίνητο αλλά κα με μηχανάκι από το 2001 , πρόεδρος των εργαζομένων σε εταιρεία κούριερ αλλά και προϊστάμενος σε υποκατάστημα της- ότι ο κόσμος θα είναι καλύτερος μετά τον covid 19? Εμείς πάλι ΟΧΙ.

 Ο αγώνας συνεχίζεται…..                                                                                                           

                                                                                      Αθήνα 13  Απρίλη 2020       

           Ανεξάρτητη Πρωτοβουλία Εργαζομένων στην  Ταχυμεταφορά – Ταχυδρόμηση                                                                                                                                     a-p-e-t-t.blogspot.com