14/11/21

2η "ΗΜΕΡΑ ΚΑΡΙΕΡΑΣ ΟΑΕΔ" Ο ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ ΤΩΝ ΑΝΕΡΓΩΝ

 

2η "ΗΜΕΡΑ ΚΑΡΙΕΡΑΣ ΟΑΕΔ" Ο ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ ΤΩΝ ΑΝΕΡΓΩΝ

¨Ο ΟΑΕΔ διοργανώνει τη 2η "ΗΜΕΡΑ ΚΑΡΙΕΡΑΣ ΟΑΕΔ" στην Αθήνα, το Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2021 στο ξενοδοχείο Intercontinental, από τις 10:00 π.μ. έως τις 6:00 μ.μ. με τη συμμετοχή περισσοτέρων από 60 επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε κλάδους όπως βιομηχανίας τροφίμων, μεταφορών-logistics, πληροφορικής, παροχής ιατρικών & νοσηλευτικών υπηρεσιών, τηλεπικοινωνιών, παροχής υπηρεσιών φύλαξης, τεχνικών/κατασκευών, διαφήμισης κ.α. και προσφέρουν πάνω από 2.000 θέσεις εργασίας σε όλη την Αττική, διαφόρων ειδικοτήτων και επιπέδων εξειδίκευσης. Σας καλούμε να προσέλθετε, για να συνομιλήσετε απευθείας με τους εκπροσώπους των επιχειρήσεων.
Η εκδήλωση είναι δωρεάν για όλους, με ελεύθερη είσοδο και χωρίς προκαθορισμένο ραντεβού. Βάσει των υγειονομικών πρωτοκόλλων που ισχύουν, οι προσερχόμενοι θα πρέπει απαραιτήτως να προσκομίσουν πιστοποιητικό εμβολιασμού COVID-19 ή πιστοποιητικό νόσησης εντός του τελευταίου 6μήνου.
Για περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ.
Η δήλωση ενδιαφέροντος συμμετοχής βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση:  
https://www.eventora.com/el/Events/imera-karieras-oaed
Αυτοματοποιημένο μήνυμα. Παρακαλούμε μην απαντάτε σε αυτό το email.¨


Αυτό είναι το μήνυμα που φτάνει σε εγγεγραμμένους ανέργους.
Τώρα κάποιοι θα το δουν θετικά,  ίσως να πουν  ότι είναι μια καλή κίνηση γιατί θα δουλέψουν κάποιοι άνεργοι, ωστόσο θα πρέπει να δούμε τι ακριβώς σημαίνει  "ΗΜΕΡΑ ΚΑΡΙΕΡΑΣ ΟΑΕΔ" , ποιοι είναι αυτοί οι κλάδοι που προσφέρουν αυτές τις "καριέρες" και ποιες είναι οι επιχειρήσεις.


 "Καριέρα" μια λέξη - έννοια που σίγουρα δεν μπορεί να σταθεί έτσι και αλλιώς για τον εργαζόμενο που εργάζεται – δουλεύει , και σίγουρα δεν απασχολείται ,  πουλώντας την δύναμη του ως εμπόρευμα γιατί δεν έχει κάτι άλλο ,   πολύ περισσότερο τώρα  με την ανεργία και τους μισθούς πείνας  και γενικότερα με την κατάσταση της εργατικής τάξης στα χρόνια της κοβιντ και σε συνεχές μνημόνια. Εμείς θα πούμε – απαντήσουμε  ευθέως  πως τα αφεντικά ψάχνουν ακόμα  πιο φτηνά εργατικά χέρια , έτσι και αλλιώς τα αφεντικά ρίχνουν τα μεροκάματα. Γνωρίζουμε ότι η αυθαιρεσία των αφεντικών υπάρχει γιατί είναι μεγάλη η δεξαμενή των ανέργων που χρησιμοποιούν ως μοχλό πίεσης των εργαζομένων, οπότε μπορούμε να υποθέσουμε με τι όρους και συνθήκες εργασίας  θα προσληφθούν αυτοί οι άνεργοι κυνηγώντας μια "καριέρα".
Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση  στο όνομα της "ανάπτυξης" και για τα κέρδη των ξένων και ντόπιων αφεντικών, μετατρέπει τον ΟΑΕΔ σε μια σύγχρονη δουλεμπορική με θεσμική ιδιότητα. Επίσης θα πούμε ότι έχουμε και την πρώτη πραγματική προσέγγιση με το νόμο Χατζηδάκη , φαίνεται ξεκάθαρα πως πάμε για κατάργηση των όποιων συλλογικών διεκδικήσεων (το σωματείο από την μια και το αφεντικό από την άλλη) , εδώ είναι ξεκάθαρο πως οι άνεργοι θα μιλήσουν για όρους εργασίας με τα αφεντικά και το τυράκι θα είναι μια υποτιθέμενη "καριέρα"  …και τα αφεντικά όπως και να το κάνουμε έχουν το πάνω χέρι , ιδίως σε ανέργους που έχουν να δουν μεροκάματο πολύ καιρό .    

Με αφορμή το mail, εμείς σαν εργατικό σχήμα στην ταχυμεταφορά – ταχυδρόμηση  , θα κεντράρουμε και στην αναφορά των κλάδων γιατί έχει τη σημασία της. Μεταξύ άλλων αναφέρεται και ο κλάδος των "μεταφορών- logistics".
Έχουμε αναφερθεί στη νέα εποχή και τη σύνδεση της ταχυμεταφοράς με τα logistics και τι θα σημαίνει αυτό για τους εργαζόμενους στην ταχυμεταφορά-ταχυδρόμηση.
Δεν είναι η πρώτη φορά που το  συναντάμε, ήδη υπάρχει ένα "περίγραμμα εργασίας", όπως και η  "επιστολή" των 32 εργατικών κέντρων.
Αυτό που μας κάνει να προβληματιζόμαστε και λίγο παραπάνω είναι η αόρατη ΣΣΕ που υπογράφηκε στη speedex και τι ακριβώς συμβαίνει με την υπογραφή ΣΣΕ στην ACS .
Τελευταία ακούμε συχνά από τα σωματεία κλαδικά και επιχειρησιακά να μιλάνε για υπογραφή κλαδικής ΣΣΕ , βέβαια δεν έχουν παρουσιάσει κάποιο σχέδιο αυτής, από κάποιους (εμείς τους θεωρούμε εντολοδόχους των αφεντικών) ακούμε για ενότητα, για ένα ενιαίο κλαδικό σωματείο στην ταχυμεταφορά - ταχυδρόμηση. Δεν έχουμε ακούσει - δει μια καταγγελία όλων των παραπάνω , όχι ότι πέφτουμε από τα σύννεφα φυσικά.
Πιστεύουμε ότι, όταν θα υπάρχει ένα κλαδικό σωματείο, με μια σφραγίδα, με μια υπογραφή κάτω από αυτές τις συνθήκες , αμέσως τα αφεντικά θα υπογράψουν κλαδική ΣΣΕ, απλά γιατί ΤΩΡΑ θέλουν, γιατί ΤΩΡΑ είναι η στιγμή που σχεδίαζαν από χρόνια.
Σαν ΑΠΕΤΤ θα τολμήσουμε να πούμε ότι δεν είναι στιγμή να μιλάμε για κλαδική σύμβαση και σε περίπτωση που υπάρξει τέτοια σίγουρα δεν θα ναι "νίκη". Καλό είναι να δούμε την ήττα ειδικά και γενικά που έχει υποστεί το εργατικό κίνημα και την ζοφερή κατάσταση...και μετά συζητάμε την όποια κλαδική.

-       - Απαιτούμε από τα σωματεία του κλάδου να πάρουν καθαρή θέση απέναντι σε αυτό το γενικό χαρακτηρισμό "ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ-LOGISTICS" και να διασφαλίσουν την επόμενη μέρα για τους εργαζόμενους στην ταχυμεταφορά-ταχυδρόμηση.

-       - Περιμένουμε να δούμε ποια θα είναι η αντίδραση των εργατικών σωματείων απέναντι σε αυτόν τον εμπαιγμό των ανέργων ;




                                                                                              Αθήνα 14 Νοέμβρη 2021

           ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ στην ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΑ-ΤΑΧΥΔΡΟΜΗΣΗ