2/6/20

ΕΝΑ ΑΡΘΡΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ¨ΚΟΥΡΙΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ¨ …ΚΑΙ Η ΑΞΙΟΠΡΕΠΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΣ




ΕΝΑ ΑΡΘΡΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ¨ΚΟΥΡΙΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ¨ …ΚΑΙ Η ΑΞΙΟΠΡΕΠΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΣ
¨ΟΙ ΚΟΥΡΙΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ   Οι προφανείς ήρωες της κρίσης είναι οι υγειονομικοί εργαζόμενοι. Οι εμφανείς ήρωες, την στιγμή μάλιστα που ζούμε την περίοδο της απουσίας επιλεγμένης ή επιβεβλημένης, είναι οι εργαζόμενοι στον κλάδο ταχυδρόμησης – ταχυμεταφοράς (courier). Τους ανοίγουμε και εμείς πια με ταχύτητα, ωσάν η ζωή μας να εξαρτάται από αυτό,  και τους ξεπροβοδίζουμε στην καλύτερη των περιπτώσεων με ένα μουρμουρητό ευχαριστώ και ένα σβηστό χαμόγελο. Ενδόμυχα χαιρόμαστε που δεν είμαστε στην θέση τους, στην πρώτη γραμμή. Χαμηλόμισθοι μεν βρέθηκαν υψηλά εκτεθειμένοι δε, χωρίς να είναι στο ελάχιστο εκπαιδευμένοι ή προετοιμασμένοι.
Αφανείς ήρωες όμως αποτελούν για τις διοικήσεις των εταιρειών τους. Δεν υπήρξε ούτε κάποιο σχέδιο, αλλά ούτε οι στοιχειώδεις ρυθμίσεις για την λειτουργία και την οργάνωση της εργασίας τους στις νέες συνθήκες που θα διασφάλιζαν την υγεία τους, και ταυτόχρονα αυτής των πελατών τους. Η πολιτεία επέλεξε τον εύκολο δρόμο της «άγνοιας». Έχουν άραγε σημασία οι 11.500 εργαζόμενοι, που ενδέχεται άθελά τους να γίνουν οι καλύτεροι φορείς του κοροναϊού; Προφανώς και όχι, ας είναι ατομικά υπεύθυνοι… 4 εταιρείες, η μια κρατικών συμφερόντων, ελέγχουν τον κλάδο και οι εργαζόμενοι «απολάμβαναν» ήδη αυτή την συγκέντρωση του κλάδου με την κωλυσιεργία ή την άρνηση υπογραφής επιχειρησιακών  συλλογικών συμβάσεων, με το κλείσιμο υποκαταστημάτων και πρακτορείων με απολύσεις συναδέλφων, με την τρομοκράτησή τους με εξώδικα κλπ. Οι υπερωρίες απέκτησαν άλλο νόημα, όταν εργαζόμενοι μερικής απασχόλησης εργάζονταν συχνά πάνω από το 8ωρο  ενίοτε και 10 ώρες την ημέρα.  Οι συμβάσεις πολλές φορές ανανεώνονται με τον μήνα, η δε λήξη τους μπορεί να γίνει με ένα τηλεφώνημα την προηγούμενη μέρα.
Φυσικά η έλευση του κοροναϊού έκανε την ζωή των κούριερ χειρότερη. Η εντατικοποίηση έγινε κανόνας. Η χρήση της μάσκας έγινε πολυτέλεια. Οι εργαζόμενοι βρίσκονται αβοήθητοι είτε είναι στο δρόμο, είτε είναι στα κέντρα διαλογής. Εξάλλου, μια παραγωγική αλυσίδα που δουλεύει χέρι με χέρι αντιμετωπίζει τον ίδιο κίνδυνο.
Από τις 03/04/2020 η δραστηριότητα ταχυδρόμησης – ταχυμεταφοράς (courier), μπήκε στους πληττόμενους ΚΑΔ. Οι εργοδότες απολαμβάνουν προστασίας, οι εργαζόμενοι; Επείγει λοιπόν, η κλαδική σύμβαση που θα διασφαλίζει μισθολογικά, υγειονομικά και εργασιακά το σύνολο των εργαζομένων. Η πολιτεία να εκτιμήσει την προσφορά τους στις νέες συνθήκες και να τους εντάξει στα βαρέα και ανθυγιεινά.  Οι προσλήψεις δεν επείγουν μόνο για την τήρηση των ωραρίων, αλλά και για την εύρυθμη λειτουργία μιας αγοράς που λειτουργεί πλέον διαδικτυακά και οι κούριερ είναι ο βραχίονας της.  
 Χωρίς τους κούριερ όλα μένουν ακίνητα, χωρίς την προστασία τους όλοι είμαστε εκτεθειμένοι. Ας σταματήσουμε τους βερμπαλισμούς για ήρωες, που ως γνωστόν είναι οι πρώτοι που πεθαίνουν στα πεδία των μαχών, και ας μιλήσουμε για την αυτονόητη κοινωνική προστασία και τα εργασιακά δικαιώματα για τους ανθρώπους που σε αντίθεση με εμάς είναι πάντα υπόδειγμα συμπεριφοράς. Ας τους φερθούμε με αξιοπρέπεια,  το κέρδισαν με το σπαθί τους άλλωστε. ΥΓ Θέλω να ευχαριστήσω τους εκπροσώπους από το κλαδικό σωματείο Μακεδονίας Θράκης της ιδιωτικής ταχυδρόμησης και τα σωματεία της ACS και της SPEEDEX  Θεσσαλονίκης για την συμβολή τους στο άρθρο. ¨ πηγή TVXS , αρθρογράφος Αντώνης Ελευθεριαδης
…ΚΑΙ Η ΑΞΙΟΠΡΕΠΗΣ  ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΣ
Δεν θέλουμε να είμαστε ήρωες ,   συλλογικά ως σχήμα  την απεχθανόμαστε αυτή την ταμπέλα που θέλουν να μας κρεμάσουν οι όποιοι καλοθελητές  , οι εργαζόμενοι της ταχυμεταφοράς –ταχυδρόμησης  με συμβάσεις αορίστου χρόνου , με ορισμένου χρόνου  και μέσω δουλεμπορικών εταιριών  από ένα κανονικό  8ωρο   μέχρι και  στο 4ωρο που γίνεται 12ωρο και απλήρωτο για μήνες   δεν είναι πολεμιστές , δεν θα πρέπει να είναι πολεμιστές και ούτε να νοιώθουν έτσι για τα συμφέροντα των αφεντικών . 
Έχουμε αναφέρει επανειλημμένα  στα γραπτά μας πως το επάγγελμα της  ταχυμεταφοράς είναι επικίνδυνο από μόνο του , η ¨κρίση¨  αυτή το έχει κάνει  ακόμα χειρότερο, αλλά μέσα στην κρίση και σε όλα αυτά που αναφέρονται από το παραπάνω άρθρο λείπει κάτι σημαντικό ,   η ανυπαρξία των σωματείων του κλάδου ,  επιχειρησιακά , κλαδικά και ομοιοεπαγγελματικά .  Αν κάποιος λοιπόν διαβάζει αυτές τις αράδες καλό θα είναι να αναλογιστεί γιατί μέσα σε αυτή την χρονική περίοδο αυτής της κρίσης  δεν βγήκε ούτε μια 4ωρη στάση εργασίας , από τα αντιπροσωπευτικά  θεσμικά όργανα  του κλάδου.
Το σχήμα μας από τις 13 Μάρτη 2020  ήταν ξεκάθαρο με την ανακοίνωση του  ,   γάντια , μάσκες , αποστάσεις κατά την παράδοση και την παραλαβή ταχυδρομικών αντικειμένων, στη καλύτερη μόνο ημίμετρα μπορεί κάποιος να τα χαρακτηρίσει , η  πρόταση μας στα σωματεία του κλάδου  ήταν ο κλάδος  να μην λειτουργήσει και να μην πειραχτούν άδειες και μισθοί  . 
Έτσι λοιπόν μπορούμε να εξηγήσουμε γιατί τα αφεντικά του κλάδου δεν μας υπολογίζουν και αποτελούμε ¨αφανείς ήρωες¨ όπως μας λέει το άρθρο . Είναι ξεκάθαρο για εμάς μέσα στο χρόνο και με την μικρή μας εμπειρία   πως στον καπιταλισμό τα αφεντικά ξεζουμίζουν τους εργάτες  ,και  η όποια ¨κρίση¨ είναι εργαλείο τους  στον ρεβανσισμό που τα χαρακτηρίζει απέναντι στην εργατική τάξη ,  για την  κερδοφορία τους. 
Ας μιλήσουμε καλύτερα  για αυτά τα σχέδια που δεν έγιναν  από τα σωματεία του κλάδου,  για  μια στοιχειώδη οργάνωση για την ίδια την ζωή μας και στις εργασιακές μας ώρες,  καθώς είναι κουτό στην καλύτερη να μιλάμε πως αυτό θα μπορούσαν να το κάνουν τα αφεντικά για εμάς τους  εργαζόμενους. Προφανώς αυτή η υγειονομική ¨κρίση¨ δεν μας χτύπησε  όλους το ίδιο , αφεντικά και εργαζόμενους , εκτός και αν ο αρθρογράφος θεωρεί ότι δεν υπάρχουν  τάξεις.  Όσο  για την πολιτεία ήταν ο γνήσιος εκφραστής των αφεντικών , η φράση ¨η ταχυμεταφορά πρέπει να δουλέψει για να κινηθεί το ηλεκτρονικό εμπόριο¨ δεν αφήνει αμφιβολία  για την τοποθέτηση μας.
Σε ένα τέτοιο εργασιακό τοπίο  που είναι κανόνας, και αυτό δεν έγινε ξαφνικά  ¨σήμερα¨ όπως  η εντατικοποίηση, οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου ,  η ενοικιαζόμενοι εργασία , τα δήθεν franchise   και μάλιστα σε θέσεις  που οι συνάδελφοι  πλαισιώνουν πάγιες και καθημερινές  ανάγκες ,   η προτεραιότητα των σωματείων μέσα στην υγειονομική κρίση   θα έπρεπε να  είναι η υγεία και η ασφάλεια των εργαζομένων  χωρίς να υπάρχει χάσιμο αδειών και μισθού , ενώ αυτά  πιπιλίζουν την καραμέλα των αφεντικών , θεωρώντας βραχίονας κοινωνικής δικτύωσης την ταχυμεταφορά , αλλά και την ανάγκη της  εύρυθμης  λειτουργίας  της αγοράς , δεν μπορούμε να καταλάβουμε γιατί τόσο ξάφνιασμα και η απορία για την εισαγωγή των εταιριών της ταχυμεταφοράς στις πληττόμενες  ΚΑΔ… ΕΜΕΊΣ ΘΑ ΠΟΎΜΕ ΕΠΕΙΔΗ ΜΠΟΡΟΥΝ.
Τώρα αν κάποιοι αρθρογράφοι , συνδικαλιστές  - εργατοπατέρες ,  μέσα σε αυτές τις καταστάσεις με όσα έχουν ειπωθεί και γέρνουν την ζυγαριά προς την μεριά των εργαζομένων  με δική τους ευθύνη  θεωρούν ή μπορούν έστω  να μιλούν για κλαδική σύμβαση  είναι αντιφατικό και άκρως επικίνδυνο για το τι θα συμφωνηθεί σε μια τέτοια κλαδική σύμβαση και ο καθένας ας βάλει με το νου του.
Τέλος να πούμε πως χωρίς την σκληρή δουλειά  από  τους συναδέλφους στα κέντρα διαλογής , στην εξυπηρέτηση πελατών , στο τηλεφωνικό κέντρο , στα ταμεία , δεν θα υπήρχαν διανομείς με δίκυκλο ή με αυτοκίνητο και ανάποδα . Εδώ και 10 χρόνια  οι μισθοί έχουν συνεχή κάθοδο ,τα κουπόνια είναι κανόνας ,  οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου και οι  ¨ενοικιαζόμενοι ¨  που αυξάνονται κάθε μέρα .  Οι συνάδελφοι στα δήθεν franchise έχουν να αντιμετωπίσουν χειρότερες καταστάσεις και από αυτές που μπορούμε να φανταστούμε  , τα ¨εργατικά¨ ατυχήματα  θερίζουν  ας πούμε λοιπόν  ΦΤΑΝΕΙ . Συνάδελφοι  πληρώνουμε την κρίση  και τα αφεντικά γίνονται πιο πλούσια μέρα με την μέρα  ,  ας οργανωθούμε πραγματικά  και ας παλέψουμε ΣΥΛΛΟΓΙΚΆ  για να κερδίσουμε αυτό που θέλουμε και μας αξίζει  , ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ  ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ.

  Ο αγώνας συνεχίζεται…
                                                                                                            

                                                                                               Αθήνα 1 Ιούνη 2020
    

          
                 ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ στην ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΑ -ΤΑΧΥΔΡΟΜΗΣΗ