3/3/15

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΑΔΕΙΟ ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΣΕΤΤΕΑ

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΑΔΕΙΟ ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΣΕΤΤΕΑ
Συναδέλφισσες,συνάδελφοι                                                                                             
Με αφορμή τα όσα διαβάσαμε στην τελευταία  έκδοση της εφημερίδας του κλαδικού σωματείου (ΣΕΤΤΕΑ)¨το γράμμα¨, η ΑΠΕΤΤ  σαν σχήμα που δραστηριοποιούμαστε  στην Ταχυμεταφορά-Ταχυδρόμηση  θα κάνουμε τις δικές μας παρατηρήσεις, θα εκφράσουμε  τις δικές μας ανησυχίες για το σήμερα και το αύριο της Ταχυμεταφοράς –Ταχυδρόμησης. Μιας και πιστεύουμε ότι οι εξελίξεις είτε θετικές είτε αρνητικές μας αφορούν γιατί δεν πιστεύομε στον συνδικαλισμό του τσιφλικιού και για να μην παρεξηγηθούμε αυτό πάει σε όλες τις πλευρές  ακόμα και σε εμάς ,  τονίζουμε  ότι  η κριτική μας ως τέτοια και όχι η κριτική για να ρίχνουμε λάσπη σε κάποιους και στάχτη στα μάτια των εργαζόμενων στο κλάδο , θα είναι πάντα σε πρώτο ρόλο.
Δεν θα αρνηθούμε ότι τα τελευταία χρόνια  τα αφεντικά με όπλο τους όλους  τους αντεργατικούς νόμους που ψήφισαν οι κυβερνήσεις που εξυπηρετούσαν τα συμφέροντα των ξένων και ντόπιων καπιταλιστών, προσπάθησαν και πήραν πίσω όλα αυτά που κέρδισε με αγώνες η εργατική τάξη τα προηγούμενα χρόνια.
Οι συνάδελφοι του ΣΕΤΤΕΑ δηλώνουν περήφανοι γιατί με τη στήριξη των εργαζομένων του κλάδου άντεξαν την  «ολομέτωπη επίθεση», και είχαν μια σειρά από επιτυχίες απέναντι στα αφεντικά ,τις οποίες επικροτούσαμε και θα επικροτούμε όπου θα υπάρχουν.
Επίσης μιλάνε για ήττες-λάθη-παραλείψεις και ότι δεν θα μπορούσε να ήταν και αλλιώς. Μάλλον θα αναφέρονται στην συνειδητή αποστασιοποίηση από τον αγώνα των «ενοικιαζόμενων» εργαζομένων στις ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ  παρά την αντίθεση τους που ανέδειξαν για την μη ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ, θα αναφέρονται  στις περιπτώσεις κάποιων καταστημάτων όπως της SPEEDEX Εξαρχείων ,της ΓΕΝΙΚΗΣ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗΣ Αιγάλεω  , της ΓΕΝΙΚΗΣ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗΣ Ζωγράφου ,  της SPEEDEX Αμπελοκήπων .
Μέσα από αυτές τις νίκες και τις ήττες έβγαλαν τα συμπεράσματα τους ,ωρίμασαν, δυνάμωσαν και έτσι ξεκαθάρισαν το στίγμα τους.
Το στίγμα ενός συνδικαλισμού που στέκεται απέναντι στους εργοδότες και για  αυτό είναι απέναντι τόσο στον εργοδοτικό γραφειοκρατικό συνδικαλισμό της ενσωμάτωσης του χθες, όσο όμως και απέναντι στον απογειωμένο συνδικαλισμό του «τα θέλω όλα εδώ και τώρα» και μάλιστα χωρίς σχέδιο, που δεν έχει κανένα αύριο.
Από τα παραπάνω δεν είναι ξεκάθαρο το στίγμα του ΣΕΤΤΕΑ ,  έχει μια δημιουργική ασάφεια , ωστόσο  γράφοντας κάτι τέτοιο  - λέμε εμείς-   ¨αδικεί¨ και υποσκάπτει την ίδια την υπόστασή του , αφού κάποιος μπορεί να πει ότι μέχρι τώρα ήταν με όλα αυτά τα είδη ή με ένα από αυτά που αναφέρονται ως συνδικαλισμός !!! , λίγη  σοβαρότητα δεν θα έβλαπτε…..    
Εμείς ωστόσο το τοποθετούμε μετά και από αυτή την γραπτή θέση τους  στον μεσοβέζικο συνδικαλισμό που δρα κατά το δοκούν , που τις επιλογές τις βαφτίζει λάθη και παραλείψεις , χωρίς καμιά πραγματική  αυτοκριτική  διάθεση και μάλιστα για την συγκάλυψή τους  ρίχνουν λάσπη σε αγωνιστές  συναδέλφους και μάλιστα στα μουλωχτά   !!!
Επίσης δηλώνουν περήφανοι γιατί παρά τις μεγάλες δυσκολίες στον κλάδο, το ΣΕΤΤΕΑ μέσα στα χρόνια της κρίσης δυνάμωσε αριθμητικά (περίπου 800 μέλη) και μπορούν να βάλουν αποτελεσματικότερα πίεση για κλαδική σύμβαση , για νομοθετική παρέμβαση στο πλαίσιο λειτουργίας των  «franchise».
Πάνω σε αυτά τα δύο θέματα η ΑΠΕΤΤ  έχει πρόταση,  ανάλυση και σχέδιο. Η ερώτηση που μπαίνει από εμάς  είναι αν η κλαδική σύμβαση για την οποία θα πιέσει το ΣΕΤΤΕΑ με τα 800 μέλη του , θα ανεβάσει τον πήχη πάνω από  τις ήδη υπάρχουσες επιχειρησιακές συμβάσεις; πράγμα που αν συμβεί  θα πρέπει να μας εξηγήσουν τι εννοούνε με αυτό που έχουν γράψει στο ¨γράμμα¨   ότι δεν   έγιναν σημαντικές μειώσεις (10% σε ΑCS ,6% σε SPEEDEX) σε σχέση με άλλους κλάδους και μάλιστα και με την δική του συμβολή .
Επίσης να είναι Κλαδική Σύμβαση για τις ανάγκες των εργαζομένων του κλάδου ,  όχι πάνω  στις δεσμεύσεις και τις λοβιτούρες  των εργοδοτικών -γραφειοκρατών συνδικαλιστών της ενσωμάτωσης του χθες που δεν ήθελαν την κλαδική σύμβαση. Όχι με τους γραφειοκράτες συνδικαλιστές που από κοινού με τους κοινωνικούς εταίρους έφτιαξαν  το επαγγελματικό περίγραμμα για την ανάγκη εκσυγχρονισμού του επαγγέλματος με βάση τις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις  της αγοράς και που δεν μιλά για τις ανάγκες των εργαζομένων , φυσικά με την  κατάθεση της «εμπειρίας» κάποιων εργατοπατέρων του κλάδου
Σε ότι αφορά το θεσμικό πλαίσιο της λειτουργίας των «franchise» που σαν όρος δεν υπάρχει πουθενά παρά μόνο στα ιδιωτικά συμφωνητικά-συμβόλαια μεταξύ των εταιριών και των πρακτόρων, για την ρήτρα ευθύνης των  «μητρικών εταιριών» , καλούμε το ΣΕΤΤΕΑ  να βρει τον χρόνο να  διαβάσει τον κανονισμό της ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνίων & Ταχυδρομείων ) , να ψαχτεί για κάποιες δικαστικές αποφάσεις που βγήκαν μέσα από αγώνες που τους θεωρούσε χαμένους   και να πιέσει στην εφαρμογή του από τις εταιρίες τόσο σε επίπεδο αμοιβών ,όσο και σε συνθήκες εργασίας και ασφάλειας σε αυτά τα κάτεργα τις ταχυμεταφοράς - ταχυδρόμησης.  
Ελπίζουμε το ΣΕΤΤΕΑ  με τα 800 μέλη του να κάνει πράξη αυτά που γράφει στα πανό του ¨ΑΝΑΤΡΟΠΗ¨ να πιέσει ώστε να σταματήσει η στυγνή εκμετάλλευση των συναδέλφων που η ανάγκη τους για ένα μεροκάματο, τους κάνει να εργάζονται ανασφάλιστοι  και να αμείβονται με το κομμάτι ή με 3,5 ευρώ την ώρα.
Θα μπορούσαμε να γράψουμε πολύ περισσότερα αλλά θα ήταν άδικο μπροστά στο τετρασέλιδο άδειο ¨γράμμα¨ του ΣΕΤΤΕΑ.
Καταλαβαίνουμε ότι οι συνάδελφοι του ΣΕΤΤΕΑ από το να  μένουν  σε λόγια και γραπτά , προτιμούν να   λιώνουν τις σόλες των παπουτσιών τους στους δρόμους και μπροστά στις πόρτες των καταστημάτων που κλείνουν και αφήνουν εργαζόμενους στον δρόμο , σε αντίθεση με εμάς που έχουμε  όλο τον χρόνο και κάνουμε επανάσταση από το internet.
Εμείς πάντως από θέμα αρχής και επιλογής θέλουμε  το  φλουρί της «πίτας» να πέσει στον κόσμο της δουλειάς , για να σας δούμε…!
                                                                                                           Αθήνα 2 Μάρτη  2015


 ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΑ-ΤΑΧΥΔΡΟΜΗΣΗ