ΟΤΑΝ
Η ΕΞΑΘΛΙΩΣΗ ΓΙΝΕΤΕ ΝΟΜΟΣ Η ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ
ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΗΚΟΝ
Συνάδελφε
,συναδελφισσα
Στις
αρχές του Γενάρη δημιουργήθηκε η
ΑΠΕΤΤ(ανεξάρτητη πρωτοβουλία εργαζομένων
στην ταχυμεταφορά ταχυδρόμηση) από
εργαζόμενους που είναι μέλη του ΣΕΤΤΕΑ
.Η ανάγκη δημιουργίας αυτού του σχήματος
προέκυψε μέσα από τον αγώνα κατά του
δουλεμπορίου που υπάρχει μέσα στις
ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ και ακόμα περισσότερο
μετά την απελευθέρωση της ταχυδρομικής
αγοράς, την πώληση των ΕΛΤΑ και των
θυγατρικών τους που θα επηρεάσει σε
απόλυτο βαθμό τις εργασιακές σχέσεις
των συναδέλφων στις ιδιωτικές
ταχυμεταφορικές εταιρείες.
Ένας
αγώνας που δόθηκε από κοινού με το
ΣΕΤΤΕΑ τόσο στο σχεδιασμό του όσο και
στο πρακτικό κομμάτι του. Μπορούμε να
αναφέρουμε τις παρεμβάσεις στα
καταστήματα των ΕΛΤΑ Αιόλου και
ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΕΛΤΑ Περιστερίου με
μοίρασμα προκήρυξης στους εργαζόμενους
και στον κόσμο, τον τετράωρο αποκλεισμό
του καταστήματος ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΕΛΤΑ
Χαλανδρίου και με αποκορύφωση τον
τετράωρο αποκλεισμό του κέντρου διαλογής
των ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΕΛΤΑ(ΚΔΑ ΑΘΗΝΩΝ)
στην Λένορμαν.
Έναν
αγώνα που υποστήριξαν οι λαϊκές
συνελεύσεις Περιστερίου, Κολωνού,
Χαλανδρίου,Αγ Παρασκευής καθώς και
αλληλέγγυα εργατικά σχήματα. Μέσα από
αυτόν τον αγώνα οι συνάδελφοι κέρδισαν
την αλλαγή της ορισμένου χρόνου σύμβασης
εργασίας σε αορίστου χρόνου , -σε
αυτούς τους καιρούς που καταργείται
το δικαίωμα των εργαζομένων στην
σύμβαση εργασίας- με ότι συνεπάγεται
και κυρίως βρίσκοντας την χαμένη
αυτοπεποίθηση μας αναθεωρώντας ότι το
καρπούζι και το μαχαίρι είναι στα χέρια
των αφεντικών.
Αν
όλα αυτά έγιναν όταν αφεντικό είναι το
κράτος και εργολάβος είναι το παρακράτος
μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι ότι κάθε
αγώνας που θα δοθεί μαζικά και
αποφασιστικά θα έχει αποτέλεσμα.
Παρόμοιο είναι το σκηνικό και στον
ιδιωτικό τομέα όπου αφεντικά είναι οι
μητρικές εταιρείες και εργολάβοι
τα franchise που με την
καθοδήγηση από αυτές προχώρησαν σε
μειώσεις μισθών υπό τον εκβιασμό της
απόλυσης , τελούν σε καθυστερήσεις
μισθών που φτάνουν και τους έξι μήνες,
κινούνται στην λογική μαζικών απολύσεων
των συναδέλφων μας είτε με το πρόσχημα
της οικονομικής κρίσης ,είτε με το
τέχνασμα της αλλαγής του αφεντικού της
επιχείρησης. Ακόμα μια τρανταχτή απόδειξη
πως τα franchise είναι η πλατφόρμα αποδόμησης
ώστε να περάσουν οι παραπάνω ταχτικές
και στις μητρικές εταιρείες ταχυδρόμησης
– ταχυμεταφοράς, ακόμα μια απόδειξη
πως οι μητρικές εταιρείες ταχυδρόμησης
– ταχυμεταφοράς έχουν άμεση σχέση μα
τα franchise, σε οικονομικό και θεσμικό
επίπεδο, όπου η τρομοκράτηση έχει περάσει
ακόμα και εκεί που υπάρχουν επιχειρησιακά
σωματεία.
Εκτός
τον οικονομικό εφιάλτη έχουμε να
αντιμετωπίσουμε και την καθημερινότητα
της δουλειάς, που εκ φύσεως είναι αγχωτική
καθώς όλοι οι εργαζόμενοι συναγωνιζόμαστε
με τον χρόνο επίδοσης της κάθε αποστολής
,χρόνο που ορίζουν τα αφεντικά ώστε να
είναι ελκυστικοί προς τους πελάτες
τους. Οι άσχημες συνθήκες εργασίες των
εγκαταστάσεων της εργασίας που στην
καλύτερη θυμίζουν κάτεργο και όποιος
το αμφισβητεί αυτό δεν έχει παρά να
κάνει μια βόλτα από εκεί. Με τον λεγόμενο
στόλο(αυτοκίνητα, μηχανάκια) που τα
αυτοκίνητα είναι σαράβαλα, υπερφορτώνονται
όπως και τα μηχανάκια που πέρα το
υπέρβαρο, αυτά που είναι των εταιρειών
είναι κακοσυντηρημένα ενώ αυτά που
ανήκουν στους συναδέλφους δεν φτάνουν
τα χρήματα που δίνουν οι εταιρείες για
ένα σέρβις. Φυσικά για ασφάλεια ούτε
λόγος με όλα τα παραπάνω και πολύ
περισσότερο όταν αυτή δεν παρέχεται
από την ίδια την εταιρεία , μιλάμε
για κράνη , μπότες , μπουφάν μηχανής και
βέβαια όχι για τέτοια μέσα ασφάλειας
που είναι της πλάκας, βέβαια ο τεχνικός
και η γιατρός της εργασίας μιλάνε για
ασφαλή εργασία, άρα πρέπει να τα αγοράσουμε
εμείς;
Το
δε πρόσφατο παράδειγμα, δικαιολογεί
όλα τα παραπάνω που γράφονται για τις
συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας, όπου
στο κατάστημα speedex βοτανικού, ο συνάδελφος
Γεράσιμος Σταμίρης για την απώλεια 3
φακέλων της alpha bank μετά την ανάκριση που
του έγινε δέχτηκε τις απειλές για μήνυση
ποινικού χαρακτήρα από τον υπεύθυνο
ασφαλείας της εταιρείας Δ. Τσώτα. Δεν
άντεξε την πίεση και κατέληξε από ανακοπή
καρδιάς, μετά από δυο μέρες, περιμένοντας
ή την δικαστική ποινή ή την ανεργία.
Τόσο κοστολογούν την ανθρώπινη υπόσταση
και ζωή τα ¨πολιτισμένα¨ αφεντικά, 3
ΧΑΜΕΝΑ ΦΑΚΕΛΑ, ΜΙΑ ΧΑΜΕΝΗ ΖΩΗ.
Η
απάντηση της SPEEDEX για
το τραγικό συμβάν, ήρθε με την ανακοίνωση
που έβγαλε με υπογραφή του Γεράσιμου
Αγοράνου γενικού διευθυντή και
προϊσταμένου του Δ. Τσωτα , λέγοντας
ότι ο θάνατος του αδικοχαμένου συναδέλφου
μας συνέπεσε χρονικά μετά την ανάκριση
του από τον υπεύθυνο ασφάλειας. Παίζοντας
απέναντι στους συναδέλφους με την
οικονομική κρίση σε πρώτη φάση ότι
καθίστε καλά γιατί και αν βρείτε δουλειά
άλλου θα είναι χειρότερα και σε δεύτερη
φάση πως για τον ίδιο λόγο (οικονομική
κρίση) σε συνδυασμό με την οργή των
εργαζομένων, παραίτησαν τον υπεύθυνο
ασφαλείας για λόγους εργασιακής ειρήνης
και όχι για τον πραγματικό λόγο δηλαδή
την παράνομη ανάκριση του συναδέλφου
μας, τονίζοντας πως στην SPEEDEX ΠΟΤΈ ΔΕΝ
ΕΧΟΥΝ ΣΥΜΒΕΙ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΤΕΤΟΙΑ
ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ.
Εδώ
πρέπει να σημειώσουμε ότι αυτή η οργή
η οποία είχε εκφραστεί από την απεργιακή
συνέλευση έξω από τα γραφεία της εταιρείας
και ζητούσε εδώ και τώρα απεργία χωρίς
καμία διορία προς την εταιρεία για να
αποφασίσει τι θα κάνει για το θέμα ,
αποφασίστηκε από τους διοικούντες του
σωματείου SPEEDEX κάτω από την πίεση των
συναδέλφων νέα τετράωρη στάση εργασίας
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΌΜΕΝΗ ΜΈΡΑ. Μια στάση εργασίας
που δεν έγινε ποτέ.
Εμείς
πιστεύουμε πως η εταιρεία έπαιξε έτσι
με την ανακοίνωση που έβγαλε γιατί απλά
και τα δυο σωματεία (επιχειρησιακό
,κλαδικό) δεν ζύγιασαν σωστά την κατάσταση,
δεν άκουσαν τον κόσμο στην συνέλευση
για απεργία και φυσικά στις ανακοινώσεις
που έβγαλαν δεν έδωσαν στους συναδέλφους
να νοιώσουν πως με την απομάκρυνση του
υπευθύνου ασφάλειας δεν λύνεται απολύτως
τίποτα και ότι τώρα όλα αρχίζουν, γιατί
ένας φεύγει κάποιος άλλος θα έρθει.
Συναδέλφισσες , συνάδελφοι μετά από όλα
αυτά πιστεύουμε πως ο αδικοχαμένος μας
συνάδελφος δεν έχει δικαιωθεί και για
αυτό τον λόγο πέρα από την κοινή δικαστική
μάχη που θα δώσουν τα σωματεία όπως λέει
και η προκήρυξη του κλαδικού σωματείου
μας ΣΕΤΤΕΑ που θα είμαστε στο πλευρό
τους, πρέπει το θέμα να πάρει κινηματική
κατεύθυνση ώστε το θέμα να μείνει ζεστό
σε εμάς.
Για
αυτό και στην γενική συνέλευση που θα
κάνει το ΣΕΤΤΕΑ την Κυριακή 10/6, θα πρέπει
να τεθούν προς συζήτηση 1) υγιεινή και
ασφάλεια στους χώρους εργασίας , 2) βαρέα
ανθυγιεινά ένσημα, 3)απόδοση ποινικών,
ηθικών ευθυνών σε στελέχη και εμπλεκόμενους
των εταιρειών όσο και ψηλά να είναι,4)
ευθύνες των σωματείων και τι κάνουμε
από εδώ και πέρα ώστε να ορίσουμε
εμείς την εργασιακή μας καθημερινότητα.
Και
στην συνέχεια να κοινωνηθεί μέσω μιας
άμεσης χρονικά, ανοιχτής κουβέντας /
συνέλευσης με σωματεία ,εργατικά σχήματα,
λαϊκές συνελεύσεις και άλλους κοινωνικούς
φορείς, για να υλοποιηθούν οι ανάγκες
που θα προκύψουν με μεγαλύτερη ευκολία
μέσω της αλληλεγγύης. Γιατί την επόμενη
φορά ο καθένας μας μπορεί να έρθει
αντιμέτωπος με τον θάνατο, με την
αστυνομία ή τον υπεύθυνο ασφάλειας για
οτιδήποτε θεωρηθεί ¨ΛΑΘΟΣ¨ από την
εταιρεία.
Θα
μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια λοιπόν
μέχρι την επόμενη απώλεια συναδέλφου
ή θα πάρουμε την ζωή μας στα χέρια μας.
ΠΟΛΥ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΟΤΑΝ
Όλα
αυτά ΓΊΝΟΝΤΑΙ με τις ευλογίες των
μηχανισμών του κράτους (υπουργείο
εργασίας, επιθεώρηση εργασίας) που
κάνουν σωστά και με υπερβάλλον ζήλο τη
δουλειά τους ώστε να βγουν τα αφεντικά
όσο το δυνατόν περισσότερο κερδισμένα
από την κρίση που δημιούργησε το ίδιο
το σύστημα «Ο ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ».
Η
δική μας δουλειά, αυτοργάνωση στους
χώρους εργασίας, με μαχητική διάθεση
και άμεσοδημοκρατικές αποφάσεις στην
βάση των δικών μας αναγκών και των
οικογενειών μας, με την αλληλεγγύη στην
πρώτη θέση για ζωή και όχι για επιβίωση.
ΑΥΤΟΙ
ΜΑΣ ΒΑΖΟΥΝ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΔΙΛΛΗΜΑΤΑ
ΓΙΑ
ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΟ ΔΙΛΛΗΜΑ ΕΙΝΑΙ
ΕΝΑ Η ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΑΥΤΟΙ
ΚΑΜΙΑ
ΕΙΡΗΝΗ ΜΕ ΤΑ ΑΦΕΝΤΙΚΑ
ΟΛΟΙ
ΣΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΕΤΤΕΑ ΤΗΝ
ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΙΟΥΝΙΟΥ ΚΑΙ ΩΡΑ 11ΠΜ ΣΤΑ
ΓΡΑΦΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ ΛΥΣΣΑΝΔΡΟΥ
7
ΑΘΗΝΑ 7 ΜΑΙΟΥ 2012 ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΑ - ΤΑΧΥΔΡΟΜΗΣΗ
www.a-p-e-t-t.blogspot.com
mail apettonline@yahoo.gr